پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3244
-
الف
+

نمایشگاه مفهومی لباس با موضوع دفاع مقدس برگزار می‌شود

دومین نمایشگاه لباسِ دفاع مقدس، همزمان با عملیات والفجر ۸ در فرهنگسرای نیاوران افتتاح خواهد شد.

دومین نمایشگاه لباسِ دفاع مقدس، همزمان با عملیات والفجر ۸ در فرهنگسرای نیاوران افتتاح خواهد شد.

به گزارش آی‌فیلم و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، این نمایشگاه نخستین بار توسط موسسه هنری یشم، بهمن ماه سال گذشته در فرهنگسرای نیاوران برگزار  و با استقبال بی‌سابقه هنرمندان، مدیران و اصحاب فرهنگ و هنر، جانبازان و اسرای جنگ تحمیلی مواجه شد.

مینا افروزی مدیر موسسه یشم در خصوص برگزاری این نمایشگاه می‌گوید: این نمایشگاه بهانه‌ای شد که برای نخستین بار از المان‌ها و مفاهیم جنگ تحمیلی در صنعت طراحی لباس کشور بهره‌مند شویم. لباس دفاع مقدس نشان از پاسداری و حفظ و جریان‌سازی از ارزش‌هاست، نشان از درخت سترگ صلح است که از چشمه عهد الست آبیاری می‌شود. پیمان به یاد آوریم و عاشقانه پیمان نگه داریم. در واقع لباس دفاع مقدس  مفهوم جنگ نیست. همه‌اش صلح است و وصال.

وی در ادامه پیرامون اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: نخستین هدف نشان دادن صلح طلبی و جنگ ستیزی مردم ایران زمین است. دومین هدف بررسی دلیل و انگیزه حضور رزمندگان در جبهه‌های جنگ و سومین دلیل نگرش نسل بعد از جنگ به مفاهیم دفاع مقدس. همچنین مجموعه این نمایشگاه روایت است، روایت از زندگی جانبازان و شهیدان جنگ تحمیلی مانند وصیت‌نامه شهدا، نگاه مادر و فرزندان شهدا، داستان‌های جنگ و اسرا و حماسه‌های جنگ مانند شهید عباس دوران. باشد تا توانسته باشیم ذره‌ای از دِین خود را به آن بزرگ مردان ادا کنیم.

موسسه هنری یشم، مجری و طراح این نمایشگاه می‌باشد که با حمایت بنیاد ملی مد و لباس و بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران برای دومین سال این نمایشگاه را برپا خواهد کرد.

طراحان هنرمندی که در این دو دوره برای نمایشگاه لباس دفاع مقدس به همراه خانم افروزی، مدیر مسئول موسسه یشم، لباس طراحی کرده‌اند خانم‌ها روژان هوشیار، ساناز مسلمی، گلنوش صالحی، سپیده پارساپور و شیما شعبانی فر هستند.

ص گ / ح ی

نظر شما
ارسال نظر